מדריכים

איך אורזים דירה?

אריזת דירה

עוברים ולא בטוחים איך לארוז את הדירה? אינכם לבדכם. מדי חודש אלפי משפחות עוברות דירה בישראל ועל אף שכולנו היינו מצפים שהתהליך יעבור באופן תקין, ברבים מן המקרים אפשר להבחין בטעויות שנובעות מחוסר הבנה ושעלולות להוביל לתקלות שונות, החל מלחץ זמן, דרך ארגון ממושך ולא יעיל ובמקרים קיצוניים אפילו נזק לתכולה בזמן ההובלה.

בחרנו להקדיש את המדריך החודשי לאופן הנכון שבו צריך לארוז את הדירה למעבר, כך שתוכלו לייעל את התהליך, לקצר זמנים וכמובן, להעביר את החפצים באופן בטוח ובלי נזקים.

החשיבות של אריזת דירה נכונה

אחד הדברים המעניינים באריזת דירה למעבר הוא האופן שבו מרבית האנשים תופסים את התהליך.

כדי להבין את זה באופן הטוב ביותר, בואו ונשווה את האריזה של הדירה אל ההובלה שלה.

בעוד שכמעט כולם חוששים מהובלה ושמים דגש עצום על בחירת מובילים מומלצים, האופן שבו אורזים דירה באופן נכון די נשכח מאחור.

זה לא שאנחנו חושבים שלא צריך להשקיע בבחירת מובילים, ההיפך הוא הנכון, אך יחד עם זאת בואו ונזכור עובדה פשוטה, הובלת דירה אורכת לכל היותר מספר שעות. אריזת דירה למעבר לעומת זאת יכולה להימשך שבועות ואפילו יותר מזה.

אם תדעו איך אורזים דירה בדרך הנכונה, תוכלו לקצר את הזמנים, להפחית מן המאמץ ואפילו להוזיל לעתים את העלויות.

איך אורזים דירה – משימות

כדי שנוכל לשמור על המדריך מסודר והגיוני, בואו ונסקור תחילה את המשימות שצריך לבצע כדי לארוז דירה.

  1. מיון התכולה ותכנון.
  2. הזמנת קרטונים וארגזים למעבר דירה וכן ציוד הכרחי נוסף.
  3. אריזה לפי הכללים שנביא לכם.
  4. סידור בבית החדש בדגש על סדר הגיוני.
הובלת דירה בקרטונים למעבר
הובלת דירה בקרטונים למעבר

מתי להתחיל לארוז דירה

אחד הדברים החשובים בכל אריזת דירה הוא העיתוי שבו אתם בוחרים לעשות את זה. אנו יכולים להעיד מהניסיון האישי שלנו שאנשים רבים אינם מעריכים נכון את גודל המשימה והזמן הדרוש להשלמתה, עניין שגורם במקרים רבים ללחץ מיותר ולטעויות רבות שעלולות להוביל לאריזה לא נכונה, חוסר סדר וארגון ועוד הרבה רעות חולות שאתם ממש לא צריכים במעבר שלכם.

באופן כללי, מומלץ לסיים את האריזה יום לפני המעבר ולא להתעסק עם הקרטונים בזמן שהמובילים כבר נמצאים בדירה.

כדי לארוז דירה באופן הנכון, מומלץ להתחיל בתהליך כחודש (בממוצע) לפני ההובלה, אם כי כאשר מדובר בדירות גדולות, כדאי לקחת מקדם הגנה גדול יותר.

אין מה לעשות, כדי לעמוד במטרה צריך להתחיל לארוז את הדירה מספיק זמן לפני ההובלה, וכאן אנו מתמודדים עם חשש נוסף שעלול לקנן בכם – הפחד מכך שתארזו מוקדם מדי ושתיאלצו לחיות בדירה מלאת קרטונים שבה לא ניתן למצוא אפילו משהו ללבוש…

אתם בוודאי לא צריכים להגיע למצב כזה ואם תעקבו אחרי ההוראות הבאות, תשכילו לארוז נכון, בזמן ובלי בלגן.

איך אורזים דירה – טיפים מעשיים שיעשו סדר

אתם יכולים כמובן לארוז דירה באופן שרירותי, אך אנו לא מעוניינים בכך מפני שזה יוביל לאי סדר, אי נוחות ולמרבה ההפתעה גם ידרוש הרבה יותר זמן וכסף.

מצד שני, אם נקפיד על מספר שלבים, נוכל לארוז באופן שגם נדע מה עשינו, היכן למצוא כל דבר ואפילו נוכל לסדר את הדירה החדשה בחצי מהזמן.

מה עובר ומה לא

ראשית צריך להבין מה עובר אתנו ומה לא. אריזת דירה למעבר היא זמן מעולה לעשות סדר, להיפתר מתכולה שאתם לא זקוקים לה, להרוויח יותר מקום ואף לחסוך בהוצאות שקשורות בהובלה וברכישת חומרי אריזה.

מומלץ להתחיל את האריזה בהבנה מה יש ומה צריך. סרקו את הדירה בדגש על המחסן (אם קיים), הארונות (בעיקר העליונים) וכל אותם חלקים שמשמשים לאחסון ושלא פותחים כל יום.

כמו כן אפשר ומומלץ לעשות סדר בבגדים. סביר להניח שתוכלו להיפטר מחלקם וכך לחסוך באריזה ובהובלה.

את כל החפצים והבגדים שאינכם צריכים תוכלו לתרום, למכור או פשוט לזרוק, וכשמתחילים מוקדם, יש מספיק זמן כדי לעשות את זה בנחת.

הזמנת קרטונים וחומרי אריזה

לאחר שהבנתם מה צריך לעבור ומה לא, ניתן להתחיל ולהתארגן לאריזה באמצעות רכישת חומרי אריזה למעבר שיסייעו לכם לארוז במהירות, יעילות ובצורה נכונה.

שימו לב שאפשר לחפש קרטונים במקומות שונים, אך חומרי אריזה תמיד צריך לרכוש מפני שלא ניתן להשיג אותם בדרך אחרת.

כמו כן באיסוף קרטונים או הסתמכות על המובילים, יש חסרונות רבים שקשורים בהתאמה של הקרטונים, הכמות והחוזק שלהם.

רכישת קרטונים וחומרי אריזה למעבר, תבטיח לכם אריזה נוחה ובטוחה, מה גם שהעלות נחשבת לזולה במיוחד וכזאת שיכולה לחסוך לכם הרבה זמן יקר.

בין חומרי האריזה שתזדקקו להם אפשר למנות כמובן קרטונים מסוגים שונים, סרטי הדבקה (מסקינטייפ), פצפצים, מדבקות וכלי כתיבה לסימון על הארגזים, נייר אריזה וניילון נצמד (שנקרא בעגה המקצועית סטראץ' או שרינק).

את הקרטונים חשוב להזמין לפי התכולה שאתם אורזים. לדוגמה, כדי לארוז בגדים, מומלץ להשתמש בקרטונים סטנדרטיים להובלה, בעוד שכדי לארוז כוסות וצלחות, חשוב להשתמש בקרטונים מחוזקים וקטנים יותר.

אריזה עם שרינק ניילון נצמד
אריזה עם שרינק ניילון נצמד

אם אתם מתכוונים לאחסן את הדירה או לשים חלק מן הארגזים במחסן, כדאי לרכוש לצורך זה קרטונים מחוזקים דו גליים. הסיבה נעוצה בכך שכשמניחים את הקרטונים האחד על גבי השני, נוצר לחץ על הארגזים התחתונים שעשוי לרמוס אותם ולפגוע בתכולה. קרטונים מחוזקים ימנעו זאת.

התחלת האריזה בחפצים שלא צריכים

כשאורזים דירה חשוב להתחיל בחפצים שאתם לא צריכים באופן קבוע ושאולי לא תזדקקו להם עד לאחר המעבר. באופן הזה הפגיעה בנוחות שלכם תהיה מינימלית.

אפשר להתחיל במצעים, בגדים עונתיים, כלי מטבח חגיגיים, מסמכים וכיוצא בזה. האריזה הזאת אולי נראית לכם שולית אך היא הולכת לחסוך לכם הרבה מאוד מאמץ בהמשך.

ככל שתתקדמו לעבר ההובלה וככל שתספיקו לארוז יותר, כך יש להתקדם ולהתחיל לארוז תכולה שימושית יותר.

לארוז כל חדר בנפרד

הפיתוי הגדול ביותר הוא לזרוק מכל הבא ליד אל תוך הארגז הקרוב, אך זאת תהיה טעות קשה.

הסיבה היא שאנו רוצים לדעת היכן אפשר למצוא כל דבר וחשוב יותר, אנו רוצים לארוז באופן כזה שהסידור יהיה קל יותר.

כדי להבין במה מדובר, אם תארזו מכל הבא ליד, הסידור של הדירה החדשה יכול לקחת המון זמן ולהוציא אתכם מתוסכלים ומותשים. אריזת כל חדר בנפרד, תאפשר לכם להבין היכן נמצא כל פריט ולסדר את הדירה החדשה באופן הרבה יותר יעיל ומהיר.

כשמפרידים בין החדרים, יכולים לבקש מהמובילים להניח כל ארגז בחדר המיועד ולסדר את החפצים בנחת. מומלץ לרשום על גבי כל קרטון את השייכות לחדר ואיזו תכולה נמצאת בו.

הכינו תיקים או ארגז נפרד לימים הראשונים

הימים הראשונים בדירה החדשה מתאפיינים באי נוחות וסדר שבהם אתם עלולים להתקשות למצוא פריטים חשובים כמו בגדים ללבישה וחפצים הכרחיים נוספים.

על כן מומלץ להיערך מראש ולארוז את כל מה שתזדקקו לו בנפרד ובצורה נגישה, עד לסידור הדירה החדשה.

איך אורזים דירה – 10 טיפים פרקטיים

בחרנו להביא לכם מספר טיפים שיעזרו לארוז טוב יותר.

  1. השתמשו בקרטונים שמתאימים למשימה. אם צריך לארוז פריטים עם נפח שאינם בעלי משקל משמעותי, יש לעשות זאת בקרטונים גדולים ורגילים (לא מחוזקים).
  2. אם מתכוונים לאחסן את התכולה (הן באמצעות שירותי אחסנה או במחסן הפרטי שלכם), צריך לרכוש קרטונים מחוזקים.
  3. התחילו בפריטים שאינכם צריכים על בסיס קבוע והתקדמו אל החפצים החשובים יותר.
  4. הפרידו בין תכולת החדרים ורשמו על גבי כל קרטון מה הוא מכיל.
  5. היעזרו בניירות אריזה מקומטים קלות כדי להוסיף נפח בתוך הקרטונים שימנע תזוזת כלים שבירים.
  6. ניילון נצמד הוא דבר מדהים כשיודעים איך לארוז איתו. לדוגמה, תוכלו להוציא מגירות ולעטוף אותן בשלמותן באמצעות הניילון הנצמד ובלי לרוקן את התכולה לארגז. זה יחסוך לכם הרבה זמן וקרטונים. פעולה דומה ניתן לעשות עם בגדים תלויים ופשוט לעטוף אותם עם מספר שכבות של ניילון נצמד.
  7. שקיות גדולות יכולות לחסוך לכם הרבה זמן באריזת דברים לא שבירים כמו בגדים ומצעים.
  8. היעזרו במצעים ומגבות כדי לרפד ארגזים שמכילים חפצים שבירים.
  9. נהלו את צריכת המזון כך שתוכלו לצמצם את תכולת המצרכים והמזון ולהפשיר את המקרר יום לפני המעבר.
  10. פירוק והרכבת הרהיטים יכול להיעשות על ידי המובילים או על ידכם. אם אתם עושים את זה בעצמכם, יש להכין כלי עבודה מתאימים, לשמור על כל החלקים ולצלם את מה שמפרקים, לפני, במהלך ואחרי, כך שתוכלו להרכיב באופן יעיל.

סידור הדירה החדשה

הסידור של הדירה החדשה מתחיל כבר בהובלה מכיוון שאתם צריכים להנחות את המובילים באיזה חדר להניח כל ארגז.

לאחר שתעשו כן (ובהנחה שארזתם כל חדר בנפרד לפי ההמלצה שלנו), תוכלו להתחיל ולסדר את החפצים לפי כל חדר ולפי הרשימה שכתובה על כל קרטון.

באופן הזה הפריקה יכולה להיות הרבה יותר קצרה ממה שחשבתם תחילה ובממוצע להסתיים בתוך יומיים לכל היותר.

צריכים לארוז דירה ולא בטוחים מה צריך? התקשרו אלינו או שלחו הודעה לייעוץ מקצועי בלי התחייבות!

מדריכים נוספים שיסייעו לכם

author-avatar

אודות און בראל

און בראל הוא הבעלים של חברת 'הכל למוביל' המתמחה בייצור ושיווק של קרטונים למעבר דירה, חומרי אריזה וקרטונים למשלוחים ולאריזה ללקוחות פרטיים, חברות ומובילים. אנו החברה הוותיקה בישראל לייצור ושיווק חומרי אריזה וקרטונים ובאתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים כדי לארוז דירה באופן מהיר, יעיל ובמחיר משתלם. אני מחוייב ב-100% לשביעות רצונכם המלאה! לכל הכתבות שלי | לעמוד הפייסבוק שלנו