מדריכים

כל מה שצריך לדעת על רצועות הרמה, רצ׳ט ורצועות קשירה

רצועת קשירה

רצועות הרמה, רצ׳טים ורצועות קשירה הם חלק בלתי נפרד מעולם ההובלה וקשה להעלות על הדעת הובלה כלשהי שאין בה שימוש ברצועות קשירה או ברצ׳ט. שימוש נכון ברצ׳ט ורבצועות קשירה ונשיאה, יכול להפוך את ההובלה ליעילה ובטוחה יותר בעוד ששימוש לא נכון עלול להוביל לסיכונים מיותרים לתכולה שמובילים ובמקרים קיצוניים אפילו לתאונות. לפניכם כל מה שצריך לדעת על השימוש ברצועות קשירה וברצ׳טים בהובלה.

ב״הכל למוביל״ תוכלו למצוא מגוון רחב של רצועות קשירה, רצ׳טים ורצועות הרמה מסוגים ואורכים שונים. חברתנו משווקת ציוד להובלה ולמובילים כבר למעלה משני עשורים ובסניפי החברה ניתן למצוא עשרות רצועות קשירה ורצ׳טים במחירים משתלמים במיוחד. לא יודעים איזה רצ׳ט או רצועת קשירה והרמה אתם צריכים? התקשרו אלינו או שלחו הודעה ונשמח לסייע לכם בבחירה.

מה זה רצ׳ט, רצועת קשירה ורצועת הרמה?

ראצ׳ט

רצועות קשירה והידוק הידועות גם בשם רצועות ראצ'ט, הן אביזר פשוט ויעיל לקשירה בטוחה של חפצים. הרצועות מורכבות מחומר גמיש וחזק עם מנגנון נעילה המאפשר להדק את הרצועה במהירות ויעילות. הדבר היחיד שמבדיל בין רצועות קשירה לבין רצועות רצ׳ט הוא מנגנון הנעילה ובעוד שברצועות הקשירה הרגילות מנגנון הנעילה הוא אבזם, ברצועות רצ׳ט המנגנון המיוחד מאפשר להדק ולקשור חפצים במהירות וביעילות גבוהים יותר על ידי מתיחה מהירה של הרצועה.

אופן הפעולה של רצ׳ט פשוט למדי: הרצועה נכרחת סביב החפץ ששמעוניינים לקשור ואז מותחים אותה בעזרת מנגנון הרצ׳ט עד שהרצועה מהודקת היטב סביב החפץ. ככל שמושכים חזק יותר, כך הרצועה מתהדקת יותר ומונעת תזוזה של החפץ. ברצועות קשירה ההידוק שונה ונעשה על ידי אבזם. שיטה זו פחות מהירה ונוחה אך מצד שני רצועות עם אבזם זולות יותר באופן יחסי.

יתרונן הגדול של רצועות רצ׳ט על פני רצועות קשירה רגילות הוא ביכולת ההידוק והקשירה החזקה והמהירה שהן מאפשרות. הרצועות עמידות ובטוחות כאשר משתמשים בהן באופן הנכון ורצועת ראצ'ט איכותית יכולה לשאת משקלים כבדים ולהחזיק חפצים במקומם גם בתנאי נסיעה קשים.

רצועות קשירה וראצ'ט מגיעים בעוביים שונים (בהתאם לכוח הקשירה) ובאורכים שנעים בין 3 מטר לעד 10 מטר! רצועות קשירה הן ציוד חובה למובילים ומסייעות בקשירה ואבטחה של חפצים כגון ארגזים, מכשירי חשמל ורהיטים וכך הן מאפשרות הובלה בטוחה בנסיעה.

רצועת הרמה לעומת זאת שונה מרצ׳ט או מרצועות קשירה מפני שהן עבות וחזקות יותר ומטרת השימוש בהן הוא לשאת חפצים שונים בזמן הובלה. רצועות הרמה מאוד שימושיות בנשיאת ארגזים, רהיטים ואפילו מקרר כבד בעוד שרצועות קשירה עם אבזם או רצ׳ט יאבטחו את החפצים בתוך הרכב בזמן הנסיעה.

רצוהות הרמה
רצוהות הרמה

בחירת רצועות קשירה והרמה

בעת בחירת רצועתהרמה, קשירה או רצ'ט להידוק וקשירה, כדאי להתחשב במספר גורמים כדי לוודא שבוחרים ברצועה המתאימה ביותר למטרה.

  1. חשוב לבדוק את חומר הרצועה. רצועות עשויות פוליאסטר או ניילון הן האיכותיות ביותר ויש להן עמידות גבוהה לקרע ולבלאי. רצועות זולות יותר עלולות להתקלקל ולהיקרע מהר יותר.
  2. רצועות רצ׳ט יקרות יותר מרצועות קשירה עם אבזם אך הן גם נוחות ויעילות יותר. מומלץ לשלב בין שתי האפשרויות.
  3. יש להתאים את אורך הרצועה לצורך שלכם. רצועות ארוכות יותר מתאימות לקשירת חפצים גדולים יותר כגון רהיטים בעוד שרצועות קצרות יותר יתאימו לנשיאה או קשירה של פריטים קטנים יותר כמו אופניים.
  4. חשוב לבדוק את כושר הנשיאה של הרצועה ומומלץ לבחור רצועה עם כושר נשיאה גבוה בהרבה מהמשקל שאותו היא אמורה להחזיק. צעד זה נועד כדי להתמודד עם שחיקה וכדי ליישם מקדם בטיחות גבוה ככל שניתן.
  5. מומלץ לבחור רצועה עם אבזמי קצה או רצ׳ט ממתכת איכותית המאפשרים חיבור יציב ובטוח לאורך זמן.
  6. חשוב לוודא שהרצועה תואמת את תנאי השימוש שלכם ושהיא מאוכסנת בתנאים נאותים כדי למנוע התייבשות ושחיקה.

בחירה נבונה של רצועת קשירה איכותית ומתאימה תבטיח הובלה יעילה ובטוחה של המטען בעוד ששימוש ברצועה זולה עם מנגנונים לא אמינים, עלוליך להוביל לתאונות ולנזקים.

שימוש בטוח ברצועות קשירה

רצועות קשירה הן כלי שימושי ויעיל להעמסה וקשירה אך כדי ליהנות מהיתרונות הרבים, יש להקפיד על שימוש נכון ובטוח בהן..

ראשית, חשוב לוודא שהרצועה יכולה לשאת את המשקל שרוצים לקשור ולעולם אין להעמיס מעבר לכושר הנשיאה שלה.

שנית, יש למתוח את הרצועה היטב סביב המטען ולקשור אותה באבזם מתכת איכותי. אין לקשור קשרים רופפים וחשוב לבדוק את תקינות האבזם מעת לעת.

שלישית, מומלץ לכסות פינות חדות של מטען בגליל קרטון כדי שהרצועה לא תיקרע.

רביעית, יש לבדוק את הרצועות לפני כל שימוש ולוודא שאינן פגומות. רצועה קרועה או בלויה אינה בטוחה.

ולבסוף, אין לנסוע במהירות גבוהה מדי כאשר המטען קשור ברצועות. יש להאט בפניות ולהימנע מבלימות חדות שיגרמו לעומס גבוה על הרצועות.

שימוש נבון ואחראי ברצועות ראצ'ט יאפשר הובלה בטוחה של המטען שלכם מבלי לסכן את המטען ואת הסובבים!

מחפשים רצועות קשירה, רצ׳טים איכותיים או רצועות הרמה חזקות? ב״הכל למוביל״ תמצאו מבחר ענק של ציוד למובילים שיסייעו לכם להוביל ולקשור ארגזים, רהיטים וחפצים כבדים באופן יעיל, ובטוח. אנו מוכרים רצועות איכותיות ועמידות במחירים משתלמים מאוד.

author-avatar

אודות און בראל

און בראל הוא הבעלים של חברת 'הכל למוביל' המתמחה בייצור ושיווק של קרטונים למעבר דירה, חומרי אריזה וקרטונים למשלוחים ולאריזה ללקוחות פרטיים, חברות ומובילים. אנו החברה הוותיקה בישראל לייצור ושיווק חומרי אריזה וקרטונים ובאתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים כדי לארוז דירה באופן מהיר, יעיל ובמחיר משתלם. אני מחוייב ב-100% לשביעות רצונכם המלאה! לכל הכתבות שלי | לעמוד הפייסבוק שלנו