מדריכים

טיפים לאריזת דירה לפני אחסנה

אריזת דירה לאחסנה

אריזת דירה היא משימה חשובה במיוחד ולא בכדי פרסמנו מדריכים רבים שמסבירים איך לעשות את זה באופן הנכון. אם אתם עומדים לפני מעבר, אנו ממליצים בחום לקרוא את הטיפים לאריזת דירה למעבר. יחד עם זאת יש מצבים שבהם נדרש לארוז את התכולה ולאחסן אותה לתקופה קצרה או ארוכה. במצבים כאלה יש צורך להיעזר בקרטונים וציוד אריזה שיתאימו לתנאי האחסון ויסייעו לנו לשמור על התכולה באופן מושלם. עומדים לפני אחסנה של תכולה? המדריך שלפניכם ילווה אתכם ויסייע בבחירת הקרטונים המתאימים לאריזת הדירה ויספק לכם טיפים נוספים שיעזרו להוציא את הארגזים והתכולה מהאחסה בבוא העת כשהם במצב זהה לזה שבו היו בזמן שנכנסו אל האחסון.

אריזת דירה לאחסנה היא שלב חיוני בכל פעם ששוקלים לאחסן את הקרטונים או הרהיטים למשך שבועות או חודשים הן במחסן ביתי, יחידת אחסון מושכרת או אפילו באחד החדרים בדירה.

ב'הכל למוביל' מתמחים בייצור ושיווק קרטונים למעבר דירה וחומרי אריזה שיבטיחו לכם אריזה מהירה ובטוחה גם בתקופת האחסנה.

במה שונה אריזה לאחסנה מאריזה למעבר דירה?

לפני שנסביר איך לארוז דירה לאחסנה, חשוב שנבין תחילה מדוע אריזת דירה לאחסנה שונה ביחס לאריזת דירה למעבר.

השוני בא לידי ביטוי במספר מובנים כשהבולט מכולם הוא הצורך לאחסן את התכולה ולא לפרוק אותה בבית החדש. בעוד שבמעבר דירה אנו אורזים את החפצים, מעבירים אותם ופורקים בדירה החדשה, באריזת פריטים שלא יפרקו באופן מיידי בדירה החדשה, אנו אורזים את החפצים אך אז במקום לשנע אותם לדירה ולפרוק אותם, אנו מעבירים אותם למחסן, לאחד החדרים בדירה או אל יחידת אחסנה ושם משאירים את התכולה והארגזים כמו שהם למשך תקופה שיכולה לנוע בין מספר שבועות לבין חודשים ואפילו שנים. בזמן האחסנה החפצים או הרהיטים ישארו בתוך הארגזים וחשוב לוודא שהקרטונים וגם חומרי האריזה האחרים יחזיקו מעמד למשך כל התקופה ויספקו הגנה מיטבית.

בזמן האחסנה חומרי האריזה והקרטונים נמצאים בלחצים שלא קיימים במעבר דירה רגיל ובנוסף להתיישנות חומרי האריזה, הקרטונים והציוד מאוחסנים לעתים במצבים שיוצרים עומס. ערימת קרטונים או רהיטים שמונחים אחד על גבי השני הן דוגמאות טובות לניסיון לחסוך במקום אך אם לא נשקיע באריזה, הפריטים עלולים להיפגע.

בנוסף, אם אתם עומדים להוציא או להכניס חפצים אל הקרטונים והארגזים, יהיה עליכם להיעזר בקרטונים מתאימים שיעמדו בשחיקה וישמרו על הצורה שלהם גם לאחר פתיחות חוזרות.

קרטונים למעבר דירה מהסוג הרגיל עלולים שלא להחזיק מעמד בזמן אחסון ולכן עלינו להיעזר בקרטונים מחוזקים שיכולים לעמוד בעומס הצפוי. כמו כן נשתמש בחומרי אריזה שונים במקצת מתוך מטרה לארוז היטב את כל החפצים והרהיטים כך שהם ישמרו ויהיו מוגנים לחלוטין בזמן האחסנה.

דגשים לאריזה בזמן אחסנה

אריזת דירה לאחסנה שונה ביחס לאריזה רגילה ומעבר לצורך להיעזר בחומרי אריזה מתאימים ועמידים יותר, עלינו גם לסדר את החפצים באופן חכם שלוקח בחשבון את הלחצים שיהיו על הציוד והקרטונים בזמן אחסנה ואת הצרכים שלנו כך שנוכל להשתמש בחפצים בעת הצורך בלי לפרוק את כל המחסן רק כדי להגיע אל הארגז הרצוי.

מומלץ להניח בתחתית המערום של הקרטונים את הארגזים שאתם לא עומדים לעשות בהם שימוש לעתים תכופות. כמו כן כדאי להציב את הרהיטים או הארגזים שתצטרכו, בקרבת הפתח של המחסן או החדר

שימוש בקרטונים מחוזקים

יש הרבה קרטונים שנבדלים זה מזה בגודל ובחוזק שלהם והדבר הראשון שצריך לתת עליו את הדעת הוא בחירת קרטונים מתאימים לאריזת דירה לאחסנה. בניגוד לאריזת דירה למעבר, באחסון נזדקק לקרטונים מחוזקים ברובם כך שהם יוכלו להגן על החפצים בזמן השינוע, לעמוד בעומסים שנובעים מפתיחות חוזרות וכמובן מהעובדה שאנו עומדים לאחסן את הקרטונים בערימה האחד ל גבי השני. לאור זאת נעשה שימוש בקרטונים דו גליים ואפילו תלת גליים. אומנם אלה קרטונים יקרים יותר אך גם הרבה יותר חזקים ועמידים שיספקו את ההגנה הטובה ביותר לציוד.

סגירת קרטון עם מסקינטייפ עבה

סימון של הקרטונים

בזמן האחסנה אנו נצטרך לסדר את החפצים באופן יעיל ככל שניתן כך שנוכל לצמצם את שטח האחסנה למינימום. לכן הסידור של החפצים והארגזים צריך להיות חכם באופן שכל הארגזים עם הציוד שיש סבירות גבוהה שנזדקק להם, יהיו במקום נגיש בעוד שהחפצים שלא נזדקק להם, יהיו במקומות הפחות נגישים.

בנוסף לכך צריך לסמן את הקרטונים באופן ברור ולכתוב לאיזה אזור בדירה הם שייכים ומה הם מכילים כך שאם תצטרכו דבר מה תדעו היכן לחפש ולא תצטרכו לפתוח את כל הקרטונים.

לערום את הקרטונים בחוכמה

אחת הדרכים הכי טובות לחסוך בשטח האחסון היא להניח את הקרטונים האחד על גבי השני לגובה. יחד עם זאת יש מגבלה מפני שככל שאנו מניחים יותר קרטונים, כך המשקל הכללי עולה והקרטונים שנמצאים בתחתית הערימה עלולים שלא לעמוד בעומס. מעבר לשימוש בקרטונים מחוזקים, מומלץ להניח קרטונים עם חפצים כבדים וחזקים בתחתית ואילו קרטונים עדינים יותר להניח למעלה.

לארוז את הרהיטים עם ניילון נצמד

ניילון נצמד הוא אביזר חובה בזמן אריזת דירה לאחסנה מפני שהוא יכול לקצר את התהליך של האריזה ולעזור לנו לארוז חפצים ורהיטים באופן הרמטי ועמיד. לאריזה מושלמת כדאי לשלב גם גליל קרטון כך שהעטיפה של הרהיטים תהיה בשתי שכבות, הראשונה של גליל הקרטון שיקובע במסקינטייפ עבה ובשכבה השניה נשתמש בניילון נצמד כדי לעטוף את הרהיטים עם מעטפת גליל הקרטון. שיטה זו תמנע שריטות ומכות ותבטיח שהרהיטים ישמרו באופן בטוח.

ניילון נצמד לאריזה

שימוש בפצפצים

פצפצים לאריזה יכולים להיות פתרון מושלם להגנה על חפצים עדינים ושבירים. זה יכול להיות כדי לארוז כוסות וצלחות אך גם לאריזת מכשירי חשמל ואלקטרוניקה עדינים. ניתן להשתמש בפצפצים בשילוב ארגזי קרטון (לעטוף חפצים שבירים ולהניח אותם בקרטון) או באמצעות ליפוף של הפצפץ על הפריט וקיבוע שלו באמצעות מסקינטיים מתאים. שימו לב שכדי לחסוך בעלויות של חומרי האריזה, כדאי לרכוש גם חבילה אחת לפחות של ניירות אריזה. ניירות אריזה יהיו מעולים כדי לרפד קרטונים ולהגן על תכולתם בעלות הרבה יותר זולה ביחס לפצפצים.

פצפצים לאריזה

היעזרו במסקינטייפ

מסקינטייפ הוא פריט זול מאוד שיכול להיות שימושי למדי אם יודעים כיצד להשתמש בו. באריזה לאחסנה אנו ממליצים בחום לרכוש כמות גדולה יותר של מסקינטייפ ולהשתמש בו כדי לחזק את הקרטונים ואת התחתית שלהם.

צריכים לארוז את התכולה לאחסנה ממושכת במחס, בדירה שלכם או ביחידות אחסנה? ב'הכל למוביל' תוכלו למצוא את כל פתרונות האריזה שיסייעו לכם לארוז בחוכמה ובאופן בטוח. לא בטוחים מה צריך? התקשרו אלינו או תגיעו לאחד הסניפים שלנו ונשמח לסייע ולהתאים לכם את חבילת מוצרי האריזה המושלמת עבורכם.

author-avatar

אודות און בראל

און בראל הוא הבעלים של חברת 'הכל למוביל' המתמחה בייצור ושיווק של קרטונים למעבר דירה, חומרי אריזה וקרטונים למשלוחים ולאריזה ללקוחות פרטיים, חברות ומובילים. אנו החברה הוותיקה בישראל לייצור ושיווק חומרי אריזה וקרטונים ובאתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים כדי לארוז דירה באופן מהיר, יעיל ובמחיר משתלם. אני מחוייב ב-100% לשביעות רצונכם המלאה! לכל הכתבות שלי | לעמוד הפייסבוק שלנו