מדריכים

מעבר דירה – מה צריך לעשות, איך ומתי?

מעבר דירה

מעבר דירה יכול להיות אירוע מרגש אך מה שבטוח, הוא גם תהליך שחייב להיעשות באופן מתוכנן שאם לא כן, אתם עשויים למצוא את עצמכם במצבים לחוצים, משלמים מחירים יקרים לנותני שירותים שונים ולבסוף נכנסים (חלילה) ברגל שמאל אל הדירה החדשה.

בחברת 'הכל למוביל' כבר ראינו את כל סוגי המעברים והחלטנו לכתוב מדריך מפורט למעבר דירה שנשען על ניסיוננו במהלך שני עשורים.

אנו סבורים שהמדריך יכול לעשות לכם סדר ולסייע לכם לעבור דירה באופן יעיל, מהיר ואפילו בפחות כסף.

אריזת דירה למעבר

אריזת הדירה והכנתה למעבר היא אחת המשימות המעניינות מהסיבה הפשוטה שהיא לוקחת את מירב הזמן והאנרגיות.

כדי להבין כמה הנושא חשוב וכמה אנשים רבים לא מבינים את זה, בואו ונשווה לרגע את האריזה להובלה.

בעוד שמרבית הצרכנים מתעמקים בבחירת מובילים, רבים כמעט שלא מתייחסים באופן הנכון לאריזת הדירה למעבר, עניין שהופך למפתיע כאשר מבינים שהובלה אורכת כמה שעות בעוד שהאריזה יכולה להימשך לעתים שבועות…

לפניכם כמה שלבים ורעיונות שיהפכו את האריזה להרבה יותר מסודרת ומהירה.

אריזה למעבר דירה

התחילו את האריזה בשלב מוקדם

הטיפ הראשון לאריזת דירה הוא לתכנן את התהליך ולהתחיל אותו כבר בשלב מוקדם, כמספר שבועות לפני המעבר.

באופן כללי מומלץ להתחיל בסריקה של הדירה, הארונות, המחסן וכיוצא בזה, על מנת להבין מה צריך לארוז ומתי אפשר להתחיל לעשות את זה.

מומלץ לנצל את ההזדמנות כדי לתרום, לזרוק או למכור את הפריטים שלא זקוקים להם יותר וכך לפנות מקום בבית החדש, לחסוך כסף בהובלה ואפילו להרוויח במקרה שהחלטתם למכור דבר מה.

הזמנת קרטונים וחומרי אריזה

החלק השני באריזה מוצלחת הוא לארוז את החפצים באופן יסודי תוך שימוש בקרטונים, ארגזים וחומרי אריזה מתאימים שיבטיחו את שלום החפצים במהלך ההובלה.

באתר 'הכל למוביל' תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים ובכלל זה ארגזים וקרטונים למעבר דירה במידות וסוגים שונים שמתאימים לכל מטרה וכן חומרי אריזה למעבר מסוגים שונים.

את כל המוצרים אתם יכולים לקבל במשלוח מהיר עד הבית או באיסוף עצמי כך שבמחיר סמלי, ניתן לחסוך זמן יקר ולארוז את הדירה בחומרים ייעודיים ואיכותיים.

לוח זמנים לאריזה וטיפים נוספים

לאחר שהבנתם מה צריך לארוז ולאחר שהשגתם חומרי אריזה וקרטונים מתאימים למעבר, הגיע העת להתחיל באריזות.

לפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם לעשות את זה באופן הנכון:

  1. התחילו באריזת תכולה שאינכם צריכים ביום יום כמו בגדים עונתיים או סט סכו"ם ששמור לאירועים מיוחדים, והתקדמו אל חפצים חיוניים יותר ככל שתתקרבו אל מועד המעבר.
  2. אל תערבבו את תכולת החדרים השונים והקפידו לארוז כל חדר בנפרד. הדבר הולך להקל ולזרז באופן משמעותי את מלאכת הסידור בדירה החדשה.
  3. סמנו על גבי הארגזים את תכולתם ולאיזה חדר הם שייכים כך שהמובילים ידעו היכן להניח אותם.
  4. היעזרו בנייר אריזה כדי לרפד את הקרטונים ולשמור על חפצים שבירים.
  5. ניילון נצמד יכול להיות פתרון מעולה לאריזות מהירות של רהיטים גדולים (בשילוב עם עטיפת קרטונים בפינות).
  6. הכינו ארגז או שניים שכוללים ציוד ובגדים לימים הראשונים בדירה החדשה.

הזמנת חברת הובלות

הזמנת חברת הובלה היא אחד השלבים הקריטיים בכל מעבר. מובילים מקצועיים ואמינים, יכולים להיות ההבדל בין מעבר דירה חלק ונעים לבין וויכוחים, עצבים, איחורים ותרמיות, ולכן חשוב לתת את הדעת ולבחור את המובילים באופן שקול ואחראי.

הדרך לעשות את זה היא להתחיל את החיפוש וההשוואה של חברות ההובלה כמה שבועות לפני המעבר.

הבחירה צריכה להיות של חברה או מובילים מומלצים אם על ידי חברים או מכרים או ברשתות החברתיות וגוגל.

אנו ממליצים להשוות כמה הצעות מחיר מפני שלעתים קרובות העלות נקבעת יותר לפי לחץ העבודה של כל חברת הובלה ופחות לפי המקצועיות ומה שאתם מקבלים.

לבסוף, חשוב להחתים את החברה על חוזה הובלות שמתייחס לכל הסעיפים הרלוונטיים ולמה שסיכמתם בדגש על התאריך, התכולה שצריך להוביל, שאלות כלליות בנוגע למיקום הדירות, האם יש מעליות, חניה, האם צריך להזמין מנוף הרמה וכיוצא בזה.

כמו כן כדאי לכתוב את סכום הפיצוי במקררה של איחור או אי הגעה.

שירותי אחסון דירות

אחסון תכולה הוא שירות שירות שנהנה מביקוש גבוה בשנים האחרונות כשהמטרה שלו היא לאפשר למי שאין לו מקום לתכולת הדירה או חלקה, לאחסן במקום בטוח ונגיש.

שירותי אחסון תכולת דירה אינם צריכים לבוא בכל מעבר אך אם אין לכם מספיק מקום בדירה החדשה או כשאתם עוברים אל דירת בן או בת הזוג, מדובר בהחלט בפתרון מבורך, נוח וזול למדי.

העברת חשבונות

כל מעבר מצריך העברת חשבונות ותשתיות, כך שמצד אחד תצטרכו לסגור חשבונות עבור שירותים כמו גז, ארנונה וכיוצא בזה ומצד שני תצטרכו להעביר שירותים אחרים כמו חשמל, אינטרנט ותקשורת.

אנו ממליצים לנצל את ההזדמנות על מנת לשפר תנאים. בסופו של דבר סביר להניח שעברו כמה שנים מהפעם האחרונה שסגרתם את הדיל עם חברת האינטרנט וקיים סיכוי סביר שהמחירים התעדכנו ושאתם יכולים להוזיל את העלויות.

צביעת הדירה החדשה (והישנה)

צביעת הדירה החדשה ולעתים גם הישנה, הם עוד צעד שצריך לבצע לפני הכניסה.

אנו ממליצים לשקול ולהזמין צבעי לפי כמה שיקולים:

  1. מצב הקירות בדירה – ככל שהמצב קשה יותר ומצריך יד מקצועית, ככה כדאי להעדיף להזמין צבעי על פני עבודה עצמית.
  2. דירות גדולות משמע יותר עבודה ויותר זמן. אם אין לכם את הזמן או הכוח הדרושים, הזמינו צבעי.
  3. צביעת חדרים ועבודות קטנות לעומת זאת כדאי לבצע לבד – זה הרבה יותר מהיר ומשתלם.
  4. תמיד התחשבו ביכולות האישיות שלכם וקבלו את ההחלטה על סמך הניסיון והזמן שעומדים לרשותכם.

הדברת הדירה החדשה

הדברת הדירה החדשה יכולה לתת לכם כמה שנים של שקט ממזיקים שונים. המחיר של הדברה נחשב לזול למדי.

את ההדברה כדאי לעשות כמה ימים לפני הכניסה אל הדירה החדשה.

ניקיון הדירה

לפני כניסה אל הדירה החדשה, אנו ממליצים לקחת לפחות יומיים של חופש מהעבודה ולנקות את הדירה באופן יסודי עוד לפני שמכניסים את התכולה והציוד שלכם אל הדירה.

ניקוי דירה ריקה הוא הרבה יותר קל ביחס לניקוי של דירה מאוכלסת.

במידת הצורך או אם אין לכם את הזמן הדרוש, ניתן לשכור שירותי ניקיון אך חשוב לבחור אותם באופן קפדני מפני שאתם עלולים להתאכזב מרמת הניקיון שלעתים קרובות לא תשתווה למה שאתם יכולים לעשות בעצמכם.

אנו בטוחים שיישום הטיפים והרעיונות שסקרנו, יכול לעזור לכם לעבור דירה באופן הרבה יותר נוח, יעיל ולעתים גם זול ומאחלים לכם בהצלחה בדירה החדשה!

מדריכים נוספים שיסייעו לכם

author-avatar

אודות און בראל

און בראל הוא הבעלים של חברת 'הכל למוביל' המתמחה בייצור ושיווק של קרטונים למעבר דירה, חומרי אריזה וקרטונים למשלוחים ולאריזה ללקוחות פרטיים, חברות ומובילים. אנו החברה הוותיקה בישראל לייצור ושיווק חומרי אריזה וקרטונים ובאתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים כדי לארוז דירה באופן מהיר, יעיל ובמחיר משתלם. אני מחוייב ב-100% לשביעות רצונכם המלאה! לכל הכתבות שלי | לעמוד הפייסבוק שלנו