מדריכים

אילו סוגי קרטונים קיימים ומה מתאים לאריזת דירה?

סוגי קרטונים

צריכים לארוז דירה או משרד למעבר ולא ממש יודעים איך לבחור את הקרטונים המתאימים? צוות 'הכל למוביל" המתמחים בייצור ושיווק קרטונים למעבר דירה וחומרי אריזה סוקרים את האפשרויות העומדות לפניכם ומסבירים איך לבחור את הקרטונים המתאימים לאריזה.

באופן כללי ניתן לחלק את הקרטונים למספר סוגים עיקריים. הראשון הוא קרטון גלי שמהווה את הסוג הפשוט ביותר, הסוג השני הוא קרטון דו גלי ואילו הסוג השלישי והיקר ביותר הוא קרטון תלת גלי. בין לבין יש קרטונים מחוזקים וכאלה שמתאימים למטרות מאוד מוגדרות כמו אריזת בגדים (קרטונים עם קולב).

ההבדלים בין הקרטונים יבוא לידי ביטוי בעובי של הדפנות שלהם וככל שהדפנות מורכבות מיותר שכבות, כך עולה החוזק של הקרטון. לצורך ההדגמה, קרטון חד גלי מורכב משכבה אחת בעוד שדפנות קרטון תלת גלי כבר יהיו מורכבות מ-3 שכבות כך שברור שהקרטון התלת גלי יהיה הרבה יותר חזק ועמיד אך יחד עם זאת הוא עלול להיות יותר כבד בעצמו ובעיקר יותר יקר כך שצריך לבחור את הקרטונים המתאימים לפי שיקולי עלות ושימושיות.

קרטון חד גלי

זה קרטון בעל דופן דקה יחסית המתאים לנשיאת תכולה קלה כגון אריזת בגדים, פרטי טקסטיל, צעצועים וכל חפץ אחר. שנחשב לנפחי אך בעל משקל נמוך ואינו שביר.

קרטון חד גלי בדרך כלל יכול לשאת עד משקל של כ- 15 ק"ג ולכן חשוב להקפיד ולא להעמיס את הקרטון יתר על המידה מחשש שהוא יתפרק או יקרע. כמו כן אנו מומלץ לחזק את כל הקרטונים באמצעות מסקינטייפ איכותי בתחתית הקרטון.

קרטון חד גלי קיים במגוון של מידות:

  • קרטון 60X40X40 הוא קרטון שמאד נפוץ בשימוש בהובלת דירות הקרטון נוח לאריזת בגדים מקופלים מכיוון שהוא ברוחב של מדף בגדים ולכן הבגדים נותרים מקופלים ומסודרים. חשוב להזכיר כי את הקרטון החד גלי יש למלא עד הסוף ולא כדאי להשאיר את הקרטון ריק בחלקו מהסיבה שהוא מתכווץ כאשר מניחים עליו משקל או כאשר מניחים על הקרטון ארגזים נוספים.
  • קרטון נפוץ נוסף הוא קרטון חד גלי במידות 50X34X39. קרטון זה מתאים לאריזת בגדים, אריזת צעצועים, אריזת מצעים, אריזת מפות, אריזת מגבות וכיוצא בזה. זהו קרטון נוח לנשיאה הודות למידות הקומפקטיות שלו.
  • קרטון חד גלי במידות 50X30X35. זהו קרטון חד גלי מחוזק שמגיע עם ידיות נשיאה. קרטון זה מתאים לאריזת קלסרים וניירת משרדית. אף על פי שהוא קרטון חד גלי הוא נחשב לעמיד יותר באופן משמעותי מפני שהדפנות שלו חזקות ועמידות יותר.
  • קיימים מידות נוספות של קרטונים המתאימים לאריזת פריטים קלים וטקסטיל אותם תוכלו למצוא בקטגוריית קרטונים שבאתר.
קרטונים בחנות 'הכל למוביל'

קרטון דו גלי

קרטון דו גלי מורכב למעשה מדופן עם שכבה כפולה שמקנה לו עמידות וקשיחות הרבה יותר גבוהים וכתוצאה מכך מדובר בקרטון חזק מאוד שיכול להתאים לאריזת פריטים רגישים יותר כמו כלי זכוכית או פריטים שבירים אחרים וכן לצורך אריזת חפצים בעלי משקל גבוה באופן יחסי כמו ספרים.

באופן כללי קרטון דו גלי יכול לשאת משקלים הרבה יותר גבוהים ביחס לקרטון חד גלי כשבדרך כלל מדובר במשקל עד כ- 35 ק"ג. קרטון דו גלי לאריזת דירה יהיה לרוב קטן באופן משמעותי ביחס לקרטון חד גלי מהסיבה שהוא מיועד לפריטים רגישים או לפריטים כבדים ובדרך כלל המידות שלו יעמדו על 46X36X30.

קרטון תלת גלי

זהו אחד הקרטונים החזקים שקיימים היום ובמקרים מסויימים הדפנות שלו מזכירות יותר מחיצת עץ מאשר מחיצת נייר. החוזק הזה מושג הודות לדפנות המורכבות מ-3 שכבות של קרטון גלי שמתחברים יחד למשטח חזק ועמיד במיוחד.

קרטון תלת גלי משמש בתעשייה למגוון צרכים אם כי באריזות דירה מדובר בצרכים מאוד מצומצמים ובכלל זה משלוח חפצים לחול או בזמן אחסון תכולת דירה ששם הקרטונים מונחים האחד על גבי השני ואנו לא רוצים שהם יתקמטו או יקרסו. זהו קרטון יקר יחסית ולכן ישמש אותנו רק במצבים שחייבים אותו.

קרטון גלי

קרטון גלי שונה מהקרטונים שסקרנו עד כה מהסיבה הפשוטה שהוא אינו מגיע בצורת ארגז אלה כגליל שמשמש לעטיפה כשבדרך כלל משתמשים בו לאריזת דירות בשילוב עם ניילון נצמד.

קרטון גלי מגיע בדרך כלל ברוחב של מטר עד 1.2 מטר והאורך יכול להשתנות אם כי לרוב רוכשים גלילי קרטון באורך של 50 מטר.

קרטון גלי מעולה להגנה על רהיטים, חלקי זכוכית וכל פריט שיכול להישרט או להישבר ואפשר לומר שסבל מקצועי לא מוביל פריטים שרגישים לשריטות כגון: שולחן, מיטה, שידה, ארון, מדפים, מסכי מחשב וכו', מבלי שארז אותם בקרטון גלי.

צריכים קרטונים למעבר דירה? ב'הכל למוביל' תוכלו למצוא ולבחור את הקרטונים המתאימים מתוך מגוון ענק שמתאים לכל צורך. חברתנו מייצרת ומשווקת קרטונים גם לחברות הובלה כך שבאפשרותכם לרכוש את הקרטונים במחירים זולים. לא יודעים אילו קרטונים אתם צריכים? התקשרו אלינו או שלחו הודעה ונשמח לסייע.

חומרי אריזה להובלות דירות

אין ספק שקרטונים הם אמצעי בסיסי לאריזת דירה למעבר אך כדי להשלים את התמונה חשוב גם להיעזר בחומרי אריזה מתאימים. ב'הכל למוביל' תמצאו את כל מה שאתם צריכים כדי לארוז את הבית ביעילות ובנוחות מקסימליים בלי לשלם מחירים יקרים. בין הפריטים שתוכלו לרכוש ניתן למנות מסקינטייפ ממגוון סוגים, ניילון נצמד, פצפצים ועוד עזרים שיהפכו את האריזה של הדירה למהירה ונוחה. כמו כן יצרנו לנוחיותכם חבילות מעבר דירה מוכנות שמותאמות לפי מספר החדרים שבדירה.

יש לכם שאלות? נשמח לייעץ ולסייע. התקשרו אלינו או שלחו הודעה ואנו נחזור אליכם בהקדם.

מדריכים נוספים שעשויים לעניין אתכם

author-avatar

אודות און בראל

און בראל הוא הבעלים של חברת 'הכל למוביל' המתמחה בייצור ושיווק של קרטונים למעבר דירה, חומרי אריזה וקרטונים למשלוחים ולאריזה ללקוחות פרטיים, חברות ומובילים. אנו החברה הוותיקה בישראל לייצור ושיווק חומרי אריזה וקרטונים ובאתר תוכלו למצוא את כל מה שאתם צריכים כדי לארוז דירה באופן מהיר, יעיל ובמחיר משתלם. אני מחוייב ב-100% לשביעות רצונכם המלאה! לכל הכתבות שלי | לעמוד הפייסבוק שלנו